2009. november 6., péntek

Pénzügyi intelligencia

Az egyik leglényegesebb trend, amit figyelni kell, hogy milyen kapcsolat áll fenn a pénzem és a pénzügyi intelligenciám között. Amikor a kilencvenes évek elején sikerült meggazdagodnom vállalkozásomnak köszönhetően, őszintén hittem, hogy pénzügyi zseni vagyok. Úgy gondoltam, ha a jövedelmem nő, akkor a pénzügyi jártasságom is, nagyobb. Ezzel megint csak megszegtem, a hatás-ellenhatás törvényét. Pénzügyi műveltségem ugyanis a jövedelmem növekedésével éppen fordított arányban állt, azaz csökkent
Fájdalmas tapasztalatok árán kellet megtanulnom, hogy minél sikeresebb leszek anyagilag, annál jobban kordában kell tartanom egómat és arroganciámat. Most már nem válok egyre arrogánsabbá, mert az nem vallana pénzügyileg intelligens magatartásra: mindig emlékeztetem magamat, hogy hálásnak és alázatosnak kell lennem,hogy minél többet tanulhassak, és kereshessek, és ne veszítsem el minden vagyonomat, mint korábban. A magam kárán tanultam meg, hogy a természet törvényei nem csak a pénzemre, hanem az intelligenciámra is érvényesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése